Mesterképzés tanítóknak

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.05

Absztrakt

A tanítóképzés történetében mérföldkő volt a „többciklusú, lineáris felsőoktatási képzési szerkezet” (252/2004. (VIII. 30.) Kormányrendelet) bevezetése 2006-ban. A tanítóképzés „zsákutcás” jellegének (Bollókné & Hunyadyné, 2003) megoldására is lehetőséget kínált ez az átalakulás, a neveléstudományi mesterszak megalapítása. Kinyílt az egyetemi továbbhaladás lehetősége úgy , hogy a korai nevelés pedagógusai nem kényszerültek jelentős szakma- vagy pályamódosításra, lehetőségük lett a doktori fokozat megszerzésére is. A tanulmány a neveléstudományi mesterszak rövid történetét, a képzés sajátosságait, részletesebben az első, meghatározó Kora gy ermekkor pedagógiája szakirány koncepcióját mutatja be. Tükrözi Hunyady György né világos elképzelését arról, hogy a mesterképzés hogy an járul hozzá a hallgatók, a kora gyermekkori nevelésben szerepet vállaló pedagógusok és egyáltalán a szakterület fejlődéséhez.

 

Információk a szerzőről

Mónika Serfőző, Egyetemi docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító- és Óvóképző Kar,

 

   

##submission.downloads##

Megjelent

2019-09-09

Hogyan kell idézni

Serfőző, M. (2019). Mesterképzés tanítóknak. Pedagógusképzés, 18, 64–73. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.05