A gyakorlóiskola szerepe a pedagógusjelöltek felkészítésében

Szerzők

  • Judit Orgoványi-Gajdos Adjunktus, Eszterházy Károly Egyetem, Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.05

Kulcsszavak:

tanárképzés, tanárjelöltek, gyakorlóiskola és egyetem kapcsolata

Absztrakt

Hazai és nemzetközi szakirodalmi adatokkal egyaránt igazolható, hogy a pedagóguspályát választó hallgatók számos területen elégedetlenek a tanárképzéssel (Lukács 2002; Kocsis, 2003; Jancsák 2011, 2012). Ezeket a visszajelzéseket a már pályán lévő kezdő tanárok problémáival foglalkozó kutatások is nagy ban megerősítik (Hagger – McIntyre, 2006; OECD, 2009; Fehérvári 2016). Az Eszterházy Károly Egy etem Gyakorlóiskoláját érintő 2017-ben zajló kutatás célja az volt, hogy egy esettanulmányon keresztül megvizsgálja a problémakörrel kapcsolatos jelenlegi hazai helyzetet, és a Szakmai Fejlesztő Iskola koncepciójából kiindulva megoldási javaslatokat nyújtson a fejlesztés lehetséges irányaival kapcsolatban.

 

Információk a szerzőről

Judit Orgoványi-Gajdos, Adjunktus, Eszterházy Károly Egyetem, Pedagógiai Kar

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-06-30

Hogyan kell idézni

Orgoványi-Gajdos, J. (2019). A gyakorlóiskola szerepe a pedagógusjelöltek felkészítésében. Pedagógusképzés, 18(1-2), 110–138. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.05

Folyóiratszám

Rovat

Műhelyek, tanuló közösségek