Rezidens programok az USA-ban

A pedagógusképzés ‘hibrid’ avagy ‘harmadik ‘ terei

Szerzők

  • Magdolna Kimmel Egyetemi adjunktus,

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.02

Kulcsszavak:

pedgaógusképzé, pedagógushiány, alternatív utak, rezidens programok, harmadik vagy hibrid terek/utak, reflektív pedagóguképzés

Absztrakt

A tanulmány az amerikai pedagógusképzés egy új útját mutatja be, a rezidensi programokat, amelyek 2008-tól kaptak jelentősebb szerepet a szövetségi kormány jelentős pénzügyi támogatásának köszönhetően. A cikk a programok keletkezésének és elterjedésének okaival, fő megkülönböztető vonásaival foglalkozik, majd az eddigi kutatások alapján összegzi, mennyire sikerült a programok célkitűzéseit megvalósítani. A cikk végén a rezidens programok mint a pedagógusképzés ’hibrid’

 

Információk a szerzőről

Magdolna Kimmel, Egyetemi adjunktus,

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-06-30

Hogyan kell idézni

Kimmel, M. (2019). Rezidens programok az USA-ban: A pedagógusképzés ‘hibrid’ avagy ‘harmadik ‘ terei. Pedagógusképzés, 18(1-2), 43–61. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.02

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok