Oktatói kompetenciák – ahogyan azt a hazai oktatók látják

Szerzők

  • Orsolya Kálmán Ajdunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.01

Kulcsszavak:

oktatói kompetenciák, szakmai fejlődés és tanulás, felsőoktatás, képzési területek, tanítási tapasztalat

Absztrakt

A kutatás feltárja, hogy a hazai oktatók hogy an értelmezik az oktatási kompetenciákat, miben látják eredményesnek vagy kevésbé eredményesnek magukat, valamint hogy az oktatók értelmezései közt milyen különbségek mutathatók ki a képzési területek szerint és a tanítási tapasztalatok változásával. Eredményeink szerint a tanulásközpontú megközelítés egyes elemei (például a hallgatók tanulásának támogatása) fontossá váltak az oktatók számára, s az ehhez a megközelítéshez szorosan kapcsolódó kompetenciák elsősorban a képzési területek mentén mutatnak eltérést, nem a tanítási tapasztalat növekedésével.

     

Információk a szerzőről

Orsolya Kálmán, Ajdunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-06-30

Hogyan kell idézni

Kálmán, O. (2019). Oktatói kompetenciák – ahogyan azt a hazai oktatók látják. Pedagógusképzés, 18(1-2), 14–42. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.1-2.01

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok