Az integrált és az inkluzív nevelés hatása a pedagógusképzés egyes területein

Szerzők

  • Gabriella Papp Főiskolai tanár, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar
  • Csilla Schiffer Főiskolai adjunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.03

Absztrakt

Az integrált nevelés után immár az inkluzív nevelés szociál- és oktatáspolitikai fogalmával ismerkedik a pedagógusképzés. Ahogy e két fogalom alapvetően különböző szemléletet és gyakorlatot ír le, úgy különböző változási folyamatok indultak el „nevükben” a gyógypedagógus-, a tanító- és a tanárképzés területén. Az egymás munkáját kiegészítő pedagógusképzési szakterületek inkluzív szemléletű megújulása olyan hosszú távú folyamat, amelyekben jelentős eredményeket ért el a magyar pedagógusképzés, de még komoly kihívásokkal is küzd e terület. A tanulmány már működő és még előttünk álló innovatív folyamatokat mutat be a pedagógusképzés megújítása terén.

##submission.downloads##

Megjelent

2011-12-20

Hogyan kell idézni

Papp, G., & Schiffer, C. (2011). Az integrált és az inkluzív nevelés hatása a pedagógusképzés egyes területein. Pedagógusképzés, 9(3-4.), 45–62. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.03

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok