Tanfelügyelet, szakfelügyelet és a tanári teljesítmény értékelése Angliában

Szerzők

  • Zsolt Király Adjunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészetttudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2012-2013.03

Absztrakt

Az alábbi tanulmány részletesen bemutatja a három pilléren nyugvó angol tan- és szakfelügyeleti rendszert, amely szemléletében és gyakorlatában sok szempontból lényegesen különbözik a bevezetés előtt álló magyar felügyeleti rendszertől. Ebben a rendszerben az egyes tanárok iskolai teljesítményértékelése az oktatási intézmények kötelezően, éves ciklusokban végrehajtandó feladata, amely egy belső értékelési rendszeren keresztül történik. A tanfelügyelet, amely az egész iskola és nem az egyes tanárok minősítését végzi, az Ofsted nevű, az Oktatási Minisztériumtól független kormányzati intézmény feladata, amelyet rendszeres felügyeleti látogatásokon keresztül, kötelező jelleggel, ötévenkénti gyakorisággal hajt végre. A harmadik láb, amely reprezentatív mintán végzett, szakfelügyeleti, azaz tantárgyi vagy tematikus vizsgálatokat jelent, teljesen elkülönül a tanfelügyelettől, és szintén az egész iskola és nem az egyes tanárok teljesítményét vizsgálja.

##submission.downloads##

Megjelent

2013-12-20

Hogyan kell idézni

Király, Z. (2013). Tanfelügyelet, szakfelügyelet és a tanári teljesítmény értékelése Angliában. Pedagógusképzés, 25–45. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2012-2013.03

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmány