Tanórán kívüli tanulás

Pedagógusképzés és szakmai fejlődés

Szerzők

  • Anna Imre Tudományos főmunkatárs, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2016.1-4.03

Absztrakt

A 2013/14. tanévtől a hazai általános iskolákban meghosszabbodott a tanítási napok hossza. A rendelet szerint az intézményeknek délután négy óráig kell különböző foglalkozásokat biztosítania a bent tartózkodó tanulók számára. Ez a változás a gyermekek számára lehetőség fejlődésük támogatására, ugyanakkor a pedagógusok számára megnövekedett feladatot jelent. A bemutatott vizsgálat arra keresi a választ, hogyan hatnak ezek a változások a tanítókra és a tanárokra, melyek azok a területek, amelyek újak, megterhelőbbek, s melyek azok, amelyek új megközelítést igényelnek vagy nehézséget jelentenek. A tanulmány megvizsgálja azt is, hogy a pedagógusképzés és továbbképzés számára milyen következtetések fogalmazhatók meg ezen a téren a folyamatos szakmai fejlődés elősegítésére.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-12-20

Hogyan kell idézni

Imre, A. (2016). Tanórán kívüli tanulás: Pedagógusképzés és szakmai fejlődés. Pedagógusképzés, 15(1-4.), 25–36. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2016.1-4.03

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmány