E-papír kísérletek a hazai közoktatásban
PDF

Kulcsszavak

e-papír
módszertani kísérlet
közoktatási kísérlet
empirikus kutatás
IKT technológia/kutatás
elektronikus tanulási környezet

Hogyan kell idézni

Kis-Tóth, L., Fülep, Ádám, & Racsko, R. (2013). E-papír kísérletek a hazai közoktatásban. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 1(1), 107–123. Elérés forrás https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/5318

Absztrakt

A tanulmány célja, hogy bemutatást és átfogó ismertetést adjon egy hazánkban, 2010-ben lefolytatott elektronikus könyveszközökkel végzett kutatásról, az „E-papír a hazai közoktatásban” című módszertani kísérletről, amelynek részeként szeretne rávilágítani olyan kutatási eredményekre és tapasztalatokra is, melyeket e-könyvolvasókkal végzett külföldi oktatási kísérletek során tártak fel ezen IKT eszközök iskolai, nevelési környezetben való alkalmazhatóságának vizsgálata céljából. A tanulmány mindezekért tehát a külföldi kutatások nyomán – egy előre felállított szempontrendszernek megfelelően (az elektronikus és a hagyományos könyvek összehasonlítása a használat szempontjából, az e-könyvek ergonómiája és az e-könyvek tanulástámogató szerepe az oktatás különböző szintjein) – arra is hoz példákat, hogy a nemzetközi színtéren milyen általános érvényű eredmények és tapasztalatok születtek az e-papír olvasók oktatási és könyvtári környezetben való használatát, használhatóságát és alkalmazását követően, melyeket az egri tapasztalatok tükrében vesz górcső alá. A tanulmány általános célja tehát, hogy e 2010-es, Magyarországon eddig egyedülálló pilot projekt körülményeinek és legfőbb eredményeinek bemutatásával, a nemzetközi tapasztalatok ismertetésén keresztül, mindezen kísérletek aspektusairól és a vizsgálatok legfőbb következtetéseiről együttes, átfogó képet adjon.

PDF
Copyright (c) 2023 Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.