„Kívánsággondolkodás” a hómani gimnáziumi történelemtankönyvekben
PDF (Magyar)

Keywords

történelemtankönyvek
tankönyvi történetírás
hómani tankönyvsorozatok

How to Cite

Albert B., G. (2020). „Kívánsággondolkodás” a hómani gimnáziumi történelemtankönyvekben. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 8(2), 52–60. https://doi.org/10.21549/NTNY.29.2020.2.4

Abstract

Az alábbiakban a hómani történelemtankönyv-sorozatok jelenkortörténeti fejezeteinek szemléleti vonásait veszem górcső alá, azokat, amelyek a Horthy-korszak hatalmi elitjének valóságtól elrugaszkodott, ún. „kívánsággondolkodására” utalnak. Az 1942-es kiadványok születéstörténetének bemutatását követően tartalmi elemzést végzek. Tanulmányom elsősorban a tankönyvtörténet-írás kutatási eredményeit kívánja gyarapítani, ugyanakkor elemzés tárgyává tettem néhány történelemtudományos szakmunkát is, amelyek a hatalmi elit külpolitikai közgondolkodására és a nagyhatalmak – különösen a Német Birodalom – Magyarországgal kapcsolatos elképzeléseinek felvázolására irányulnak.

https://doi.org/10.21549/NTNY.29.2020.2.4
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2023 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.