Az „első órák” történelemtankönyvei a második világháború hullámverésében
PDF (Magyar)

Keywords

tankönyvtörténet
történelemtanítás
„első órák” történelemtankönyvei
korirányok a tankönyvekben

How to Cite

Albert B., G. (2019). Az „első órák” történelemtankönyvei a második világháború hullámverésében: (Korirányok, geopolitikai irányváltások 1938 és 1945 között a jelenkor-történeti részek tárgyalásakor). Education Sciences | Education – Research – Innovation, 7(3–4), 45–53. https://doi.org/10.21549/NTNY.27.2019.3.3

Abstract

Jelen írás a Kosáry Domokos és Feuer Klára szerkesztésében megjelent 1945-ös történelemtankönyvek születéstörténetét vizsgálja. Célom a tankönyvírók interpretációs módjain keresztül rámutatni a korirányokra és a geopolitikai irányváltásokra. A téma könnyebb megértése érdekében összehasonlítom a második világháború idején megjelent gimnáziumi tankönyveket ezekkel az 1945-ös ideiglenes középiskolai történelemtankönyvekkel. Dolgozatomban a jelenkori részek összehasonlító elemzésére vállalkozom és a kurrens szakmunkák mellett levéltári forráscsoportok bevonásával igazolom, hogy az 1945-ös munkák számos szállal kötődnek az 1945 előtti időszakhoz, a II. világháború utolsó éveinek hullámveréséhez.

https://doi.org/10.21549/NTNY.27.2019.3.3
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2019 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.