Az iskolai agresszió fogalmi köre – egy lehetséges rendszerezés
PDF (Magyar)

Keywords

agresszió
erőszak
zaklatás
fogalmi rendszer

How to Cite

Dóczi-Vámos, G. (2023). Az iskolai agresszió fogalmi köre – egy lehetséges rendszerezés. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 5(4), 68–80. https://doi.org/10.21549/NTNY.20.2017.4.4

Abstract

A tanulmány az iskolai agresszió témájához kapcsolódó fogalmak mögötti jelentéstartalmak értelmezésére összpontosít, mert a definiálásra vonatkozó hazai szakirodalom feltárása során az volt érzékelhető, hogy nincs egységesség a fogalomhasználatban, nem látszottak tisztázottnak az egyes jelentéstartalmak közötti különbségek, egymáshoz való viszonyuk. Az egyes fogalmak egymással összefüggnek, de mégsem azonosak. A köztük lévő különbségek konkrét viselkedésbeli sajátosságokat ragadnak meg, amelyek akár kutatók, akár gyakorló szakemberek, közösségek számára is lényegesek. Hiszen az egyéni tapasztalatok és nézetek által befolyásolt fogalom-értelmezések félrevezethetik a vizsgálatokat és a konkrét iskolai prevenciós tevékenységeket is. A tanulmány célja, hogy bekapcsolódjon az ezzel kapcsolatos szakmai diskurzusba, elfogadva, hogy vannak olyan szakmai közösségek, amelyek az általunk választottól eltérő fogalmakat használnak, ahogy olyanok is, akik hasonlókat. A tanulmányban azt mutatjuk meg, ahogy a szakirodalom alapján az agresszió, erőszak és zaklatás fogalmakat magyarázzuk.

https://doi.org/10.21549/NTNY.20.2017.4.4
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2023 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.