Az oktatáspolitika műveltségképe
PDF (Magyar)

Keywords

műveltségkép
posztindusztrializáció
értelmiség-képzés
szakértelmiség

How to Cite

Polónyi, I. (2023). Az oktatáspolitika műveltségképe. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 5(1), 5–14. https://doi.org/10.21549/NTNY.17.2017.1.1

Abstract

A tanulmány a hazai felsőoktatás-politika műveltségképének alakulását vizsgálja a rendszerváltástól napjainkig. Elemzi a posztindusztriális társadalom és gazdaság sajátosságait, a posztindusztriális korszak oktatásának jellemzőit, illetve az egyetem értelmiségképző szerepének átalakulását a középkori egyetemtől a huboldti egyetemen át a szolgáltató egyetemig. Végezetül a tanulmány bemutatja a magyar felsőoktatási törvényekben és a kormányzat felsőoktatási stratégiájában az értelmiség, az értelmiség-képzés, a műveltség és a szakember-képzés szavak előfordulásának gyakoriságát, és kontextusát. A törvények és a koncepció szóhasználata tükrözik a gazdasági és politikai mozgásokat. A rendszerváltást követően elmozdul a társadalmi, gazdasági szerkezet a posztindusztrializáció felé. A 2010. évi kormányváltást követően egy „visszaiparosítási” politika tapasztalható, amely a szakértelmiségi műveltségkép felé történő visszamozdulást eredményezett.

https://doi.org/10.21549/NTNY.17.2017.1.1
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2023 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.