Dráma és pedagógia. A drámapedagógia aktuális kérdéseiről
PDF (Magyar)

Keywords

dráma a nevelésben
alkalmazott dráma
problémaközpontú tanulás
drámaalapú kutatás
művészetalapú intervenció

How to Cite

Novák, G. M. (2016). Dráma és pedagógia. A drámapedagógia aktuális kérdéseiről. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 4(2), 43–52. https://doi.org/10.21549/NTNY.14.2016.2.3

Abstract

Dráma a nevelésben: cselekvésen keresztül létrejövő tanulás? Társadalmi integráció, inklúzió, multikulturális pedagógiai tartalmak és plurális iskolakoncepciók, demokratikus nevelési célok mellett elkötelezett fiatal neveléstudományi diszciplína? Pedagógiai rendszer és ugyanennek a kritikája? Performatív módszer? A társadalmi részvétel fóruma? Úgy tűnik, a hazai oktatási gyakorlat még mindig nem aknázza ki kellően a dráma problémaközpontú tanulást segítő eljárásait, nem fordít elegendő figyelmet a drámapedagógia tanuláselméleti alapjaira. Napi pedagógiai praxis, számos hazai és nemzetközi projekt eredménye igazolja, hogy drámával hatékonyabban közvetíthetünk tudásanyagot, tantárgyi tartalmakat, oldhatunk meg iskolai konfliktusokat. A pedagógiai alkalmazások sikerei egyrészt a drámatanári kompetenciákon, másrészt a stratégiák, munkamódok, dramatikus munkaformák helyes megválasztásán múlnak. A tervező és irányító szakember segítheti a résztvevőket abban, hogy személyes és társadalmi szinteken megnyilvánuló tapasztalataikat megosszák, értelmezzék és a maguk számára érthetővé tegyék. Jelen tanulmány a dráma kortárs alkalmazásának sokféleségét mutatja be nemzetközi trendekre, mesterekre is hivatkozva.

https://doi.org/10.21549/NTNY.14.2016.2.3
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2016 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.