A Chapter from Hungarian Multilingual–Multicultural Education
PDF (Magyar)

Keywords

nyelvpedagógia
multilingvális és multikulturális óvoda
akkulturációs stratégiák
nyelvi és kulturális sokszínűség

How to Cite

Kitzinger, A. (2015). A Chapter from Hungarian Multilingual–Multicultural Education. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 3(2), 63–79. Retrieved from https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6536

Abstract

A tanulmány egy nyelvpedagógiai kutatást mutat be, amely egy magyar multilingvális–multikulturális óvodában zajlott. Bevezetésképp leírja a pápai Fáy András Óvoda különös helyzetét, ahol 2008 szeptemberétől 23 külföldi család gyermekét fogadták. Az interdiszciplináris kutatás azt a fontos kérdést vizsgálja, hogy ebben a pedagógiai és nyelvpedagógiai szempontból igen komplex helyzetben hogyan tudják megtalálni az óvodapedagógusok, a gyerekek, a szülők, illetve az oktatáspolitikusok a közös nyelvi, kulturális és pedagógiai alapot a migráns és a magyar családokból jövő gyermekekkel való kommunikációban. Az elméleti háttér bemutatása után, amely a migránsok nyelvtanulásával és az akkulturációs stratégiákkal foglakozik, az ismertetés betekintést nyújt az óvoda kétnyelvű magyar–angol pedagógiai programjába. A tanulmány középpontjában a kutatási eredmények állnak, melyek a szocio-pedagógiai környezetet, az óvodai nyelvhasználatot és kommunikációt, illetve a nyelvpedagógiai módszereket és eszközöket tárják fel. A diszkusszió végkifejlete az a következtetés, miszerint Magyarországon egy új nyelvpedagógiai modell születésének lehetünk tanúi, mely jellemzőinek ismertetésével zárul a tanulmány.

PDF (Magyar)
Copyright (c) 2015 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.