Célnyelven tanult tantárgyi tartalom értékelése a korai CLIL-ben
PDF (Magyar)

Keywords

CLIL
idegen nyelvi fejlesztés az általános iskolában
pedagógiai értékelés
értékelés és tanulás egysége
az értékelés, mint az önbizalomépítés egyik módja

How to Cite

Kovács, J. (2015). Célnyelven tanult tantárgyi tartalom értékelése a korai CLIL-ben. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 3(2), 17–29. Retrieved from https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6533

Abstract

A célnyelven történő tantárgytanulás Magyarországon több tárgyat érint, mint amennyit a nemzeti alaptanterv előír. Ilyen a célország(ok) civilizációja tantárgy, mely mind az általános, mind a középiskolai kéttannyelvű programokban kötelezően szerepel, a középiskolákban érettségi tárgy. A célnyelvi civilizáció tantárgy sajátságos helyzete miatt annak értékelése nem támaszkodhat hazai hagyományokra olyan mértékben, mint a többi, ugyancsak célnyelven tanult, de a magyar NAT-ban is szereplő tárgy esetében. Ez a tény keltette fel a kutatói érdeklődést mind a célnyelven (ez esetben angolul) tanított civilizáció, mind egyéb angolul tanított tárgyak tanítása során született tanulói teljesítmények, eredmények értékelése iránt. A jelen tanulmány egy erre irányuló pilot- kutatás tapasztalatait osztja meg az olvasóval.

PDF (Magyar)
Copyright (c) 2015 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.