A német művészetpedagógia története 1900–1980 között
PDF (Magyar)

Keywords

német
művészetpedagógia
rajztanítás
művészeti mozgalom
múzeumpedagógia
1900–1980

How to Cite

Joó, J. (2014). A német művészetpedagógia története 1900–1980 között. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 2(4), 79–91. Retrieved from https://ojs.elte.hu/nevelestudomany/article/view/6519

Abstract

A nemzetközi művészetpedagógia története meghatározó az egyes országokra jellemző múzeumi tanulás sajátosságaira, ugyanakkor eddig csak elvétve jelent meg erre vonatkozó magyar nyelvű szakirodalom. Ebben a tanulmányban azt mutatom be, hogy hogyan alakult ki a német művészetpedagógia, és hogy ez milyen hatással volt az ottani múzeumpedagógiai szakma megszületésére. A témára vonatkozó német szakirodalom feltárása során elsőként a német művészetpedagógia történetét veszem górcső alá a századfordulótól egészen az 1980-as évekig. Kiemelt szerepet tulajdonítok a német művészetnevelési mozgalomnak, jeles képviselői – Alfred Lichtwark, Carl Götze, Konrad Lange – elméletének, akik a következő kérdésekre keresték a választ: tanításnevelés; reprodukció-eredeti műtárgy; tanulás-fejlődés; előállítás-befogadás; felvilágosítás-ízlés; művészetre nevelés-művészettel nevelés. Ezután ismertetem a 20. századi múzeumok pedagógia koncepcióit, ezek ugyanis napjainkig meghatározzák a múzeumpedagógiai trendek fejlődését.

PDF (Magyar)
Copyright (c) 2014 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.