Iskolai ünnepélyek, a névadó szerepe az iskola belső világában
PDF

Kulcsszavak

iskolai ünnepség, hagyomány, emlékezet, Erzsébet királyné kultusza, neveléstörténet

Hogyan kell idézni

Németh Andrásné Farkas, G., & Czabaji Horváth, A. (2024). Iskolai ünnepélyek, a névadó szerepe az iskola belső világában. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 12(4), 62–76. https://doi.org/10.21549/NTNY.47.2024.4.4

Absztrakt

A tanulmány az iskolai szertartásokat Erzsébet magyar királyné kultuszán keresztül vizsgálja neveléstörténeti megközelítésben. A szakirodalom hangsúlyozza, hogy az emberi csoportok emlékezeti gyakorlatok révén valósítják meg hagyományaikat, és a közös emlékezet idővel történelemmé alakul át. Az emlékezés olyan kulturális tevékenység, amely az identitás erősítésében és megőrzésében egyaránt szerepet játszik. A kutatás elsődleges forrásai a királynő halálát követő két évtizedben megjelent iskolai értesítők és tanári szaklapok. A szaksajtó már a dualizmus időszakában is kétféle iskolai ünnepséget különböztetett meg: az egyik a hazaszeretetre, a másik a könnyed játékra összpontosított. Az elemzés a névadó ünnepségek, megemlékezések és hagyományok kultuszára koncentrál.

https://doi.org/10.21549/NTNY.47.2024.4.4
PDF
Copyright (c) 2024 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.