Absztrakt
A technológia integrációja az óvodai nevelésben az elmúlt években jelentős figyelmet kapott. Pedagógusok és kutatók tárják fel a tanulási eredmények javításának és a kisgyermekek bevonásának lehetőségét. Bár egyes tanulmányok megerősítették, hogy a pedagógusok nézőpontja befolyásolja a technológia óvodai csoportokban való alkalmazásának hatékonyságát, több kutatásra van szükség ahhoz, hogy megismerjük a vietnami óvodapedagógusok véleményét. Jelen tanulmányunkban az óvodapedagógusok nézőpontját vizsgáltuk a technológia használatának előnyeiről és megvalósíthatóságáról, a beépítése során felmerülő akadályokról, valamint arról, hogy milyen intézkedések javíthatnák annak óvodai alkalmazását. Kvantitatív kutatási stratégiánk során kérdőíves módszert alkalmaztunk. A kérdőívet 249 óvodapedagógus töltötte ki a vietnámi Thua Thien Hue tartományban. Az eredmények azt mutatták, hogy mindkét pedagóguscsoport (a nemzeti minőségi szabványoknak megfelelő és az annak nem megfelelő óvodák pedagógusai) általában pozitívan ítéli meg a technológia előnyeit és óvodai környezetben történő alkalmazhatóságát. A technológiát olyan eszköznek tekintették, amely fokozza az elkötelezettséget, külső forrásokat hoz az óvodába, élvezetessé teszi a tevékenységeket, és támogatja a szülőkkel való kommunikációt. A két csoport között azonban voltak kisebb különbségek, a nemzeti minőségi szabványoknak megfelelő óvodák pedagógusai valamivel pozitívabban álltak a kérdéshez. A technológia integrációjának akadályai közé tartozott a nem megfelelő felszereltség, a technikai támogatás hiánya, az elavult eszközök, a korlátozott képzési lehetőségek és a tantervi hiányosságok.