Az „első órák” történelemtankönyvei a második világháború hullámverésében
PDF

Kulcsszavak

tankönyvtörténet
történelemtanítás
„első órák” történelemtankönyvei
korirányok a tankönyvekben

Hogyan kell idézni

Albert B., G. (2019). Az „első órák” történelemtankönyvei a második világháború hullámverésében: (Korirányok, geopolitikai irányváltások 1938 és 1945 között a jelenkor-történeti részek tárgyalásakor). Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 7(3–4), 45–53. https://doi.org/10.21549/NTNY.27.2019.3.3

Absztrakt

Jelen írás a Kosáry Domokos és Feuer Klára szerkesztésében megjelent 1945-ös történelemtankönyvek születéstörténetét vizsgálja. Célom a tankönyvírók interpretációs módjain keresztül rámutatni a korirányokra és a geopolitikai irányváltásokra. A téma könnyebb megértése érdekében összehasonlítom a második világháború idején megjelent gimnáziumi tankönyveket ezekkel az 1945-ös ideiglenes középiskolai történelemtankönyvekkel. Dolgozatomban a jelenkori részek összehasonlító elemzésére vállalkozom és a kurrens szakmunkák mellett levéltári forráscsoportok bevonásával igazolom, hogy az 1945-ös munkák számos szállal kötődnek az 1945 előtti időszakhoz, a II. világháború utolsó éveinek hullámveréséhez.

https://doi.org/10.21549/NTNY.27.2019.3.3
PDF
Copyright (c) 2019 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.