Vizuális Grounded Theory a pedagógiai terek értelmezésében
PDF (Magyar)

Keywords

autofotográfia
pedagógiai terek
Vizuális Grounded Theory

How to Cite

Sántha, K. (2018). Vizuális Grounded Theory a pedagógiai terek értelmezésében. Education Sciences | Education – Research – Innovation, 6(4), 52–67. https://doi.org/10.21549/NTNY.24.2018.4.5

Abstract

A tanulmány célja betekintést nyerni a pedagógiai terek multifunkciós jellegébe, valamint rámutatni a Vizuális Grounded Theory (VGT) neveléstudományi kutatásokban történő alkalmazhatóságára. A vizsgálat a Vizuális Grounded Theory Mey és Dietrich-féle verziójára épít, ezért a kontextualizálást, a leírást, a szegmentációt, a memóírást és kódolást, a kategóriaképzést, a kép- és szövegkategóriák integrációját alkalmazza a fotóinterjú autofotográfia technikájával készített képi dokumentumokon. Az eredmények kimutatták az iskola funkcionális térmodelljének, az egyéni és a közösségi tereknek, a személyes élettérnek, a tanulási, a rekreációs, a pedagógiai interakciók és a kommunikációs térnek a megjelenését.

https://doi.org/10.21549/NTNY.24.2018.4.5
PDF (Magyar)
Copyright (c) 2018 Szerző

Downloads

Download data is not yet available.