Az iskolai agresszió fogalmi köre – egy lehetséges rendszerezés
PDF

Kulcsszavak

agresszió
erőszak
zaklatás
fogalmi rendszer

Hogyan kell idézni

Dóczi-Vámos, G. (2023). Az iskolai agresszió fogalmi köre – egy lehetséges rendszerezés. Neveléstudomány | Oktatás – Kutatás – Innováció, 5(4), 68–80. https://doi.org/10.21549/NTNY.20.2017.4.4

Absztrakt

A tanulmány az iskolai agresszió témájához kapcsolódó fogalmak mögötti jelentéstartalmak értelmezésére összpontosít, mert a definiálásra vonatkozó hazai szakirodalom feltárása során az volt érzékelhető, hogy nincs egységesség a fogalomhasználatban, nem látszottak tisztázottnak az egyes jelentéstartalmak közötti különbségek, egymáshoz való viszonyuk. Az egyes fogalmak egymással összefüggnek, de mégsem azonosak. A köztük lévő különbségek konkrét viselkedésbeli sajátosságokat ragadnak meg, amelyek akár kutatók, akár gyakorló szakemberek, közösségek számára is lényegesek. Hiszen az egyéni tapasztalatok és nézetek által befolyásolt fogalom-értelmezések félrevezethetik a vizsgálatokat és a konkrét iskolai prevenciós tevékenységeket is. A tanulmány célja, hogy bekapcsolódjon az ezzel kapcsolatos szakmai diskurzusba, elfogadva, hogy vannak olyan szakmai közösségek, amelyek az általunk választottól eltérő fogalmakat használnak, ahogy olyanok is, akik hasonlókat. A tanulmányban azt mutatjuk meg, ahogy a szakirodalom alapján az agresszió, erőszak és zaklatás fogalmakat magyarázzuk.

https://doi.org/10.21549/NTNY.20.2017.4.4
PDF
Copyright (c) 2023 Szerző

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.