#BREW: influencer-kísérlet az Instagram újhullámos kávé közösségében
DOI:
https://doi.org/10.31400/dh-hun.2018.1.238Kulcsszavak:
arculattervezés, marketing, közösségi média, digitális etnográfiaAbsztrakt
A #BREW egy közösségi média kísérletnek indult 2015 őszén, melynek célja az volt, hogy valós, konkrét példán, empirikus bevonódáson keresztül tesztelje egyrészt az Instagram képmegosztó közösségi oldal működési mechanizmusát, másrészt feltárja, miként lehet ezt a mechanizmust arra használni, hogy adott időn belül influencerként tudjon megjelenni bárki. Az újhullámos kávés közösség jól körülhatárolható csoportja alkalmat adott arra, hogy a vizuális esztétika és a csoportidentitás összefüggéseit vizsgáljuk, miközben út nyílt egy alternatív marketinges keret felállítására is, amely a közösségi platform gazdasági oldalára enged rátekintést a működési logika és az algoritmus mechanizmusainak feltárása révén. A kutatás így a digitális bölcsészet és a digitális etnográfia, valamint az online marketing eddig egymással nem dialogizáló területeit köti össze úgy, hogy érvényes megállapításokat tesz a jelen pillanatban a Z és Y generáció számára talán legfontosabb közösségi platform működéséről.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2018 a szerző
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.