#BREW: influencer-kísérlet az Instagram újhullámos kávé közösségében

Szerzők

  • Zoltán Dragon
  • Csilla Sebestény

DOI:

https://doi.org/10.31400/dh-hun.2018.1.238

Kulcsszavak:

arculattervezés, marketing, közösségi média, digitális etnográfia

Absztrakt

A #BREW egy közösségi média kísérletnek indult 2015 őszén, melynek célja az volt, hogy valós, konkrét példán, empirikus bevonódáson keresztül tesztelje egyrészt az Instagram képmegosztó közösségi oldal működési mechanizmusát, másrészt feltárja, miként lehet ezt a mechanizmust arra használni, hogy adott időn belül influencerként tudjon megjelenni bárki. Az újhullámos kávés közösség jól körülhatárolható csoportja alkalmat adott arra, hogy a vizuális esztétika és a csoportidentitás összefüggéseit vizsgáljuk, miközben út nyílt egy alternatív marketinges keret felállítására is, amely a közösségi platform gazdasági oldalára enged rátekintést a működési logika és az algoritmus mechanizmusainak feltárása révén. A kutatás így a digitális bölcsészet és a digitális etnográfia, valamint az online marketing eddig egymással nem dialogizáló területeit köti össze úgy, hogy érvényes megállapításokat tesz a jelen pillanatban a Z és Y generáció számára talán legfontosabb közösségi platform működéséről.

Szerző életrajzok

Zoltán Dragon

SZTE Amerikanisztika Tanszék, Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoport

Csilla Sebestény

SZTE Digitális Kultúra és Elméletek Kutatócsoport

##submission.downloads##

Megjelent

2018-09-17

Hogyan kell idézni

Dragon, Zoltán, és Csilla Sebestény. 2018. „#BREW: Influencer-kísérlet Az Instagram újhullámos kávé közösségében”. Digitális Bölcsészet, sz. 1 (szeptember):203-16. https://doi.org/10.31400/dh-hun.2018.1.238.

Folyóiratszám

Rovat

Műhely