A mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei a tanításban: kezdeti tapasztalatok és jó gyakorlatok
DOI:
https://doi.org/10.21030/anyp.2023.3.3Kulcsszavak:
mesterséges intelligencia, tanóratervezés, tanulói autonómia, készségfejlesztésAbsztrakt
A tanulmány célja olyan szakpedagógiai lehetőségek áttekintése a mesterséges intelligencia tanulási-tanítási folyamatba történő integrálásával, amelyek a jelenlegi oktatási környezetben egyszerűen megvalósíthatók, és amelyek segítségével a tanári munka megkönnyíthető. Az írás megvizsgálja a mesterséges intelligencia szöveggondozásban és szöveggenerálásban, feladatgyártásban és -megoldásban, valamint a multimédiás felületeken elérhető lehetőségeit a tervezés, a tanóra és az önálló tanulói munka során. Kitér a mesterséges intelligencia korlátaira, az így készített szövegek detektálásával kapcsolatos problémákra, illetve a vonatkozó etikai kérdésekre is. A tanulmány arra kívánja ösztönözni a pedagógusokat, hogy a bemutatott javaslatok alapján saját tanítási gyakorlatukhoz optimálisan illeszkedve bátran kísérletezzenek a mesterséges intelligencia hatékony és tervezett felhasználásával.