Hogyan meséljünk az óvodás korosztálynak? A mesemondás hatékony módszerei óvodáskorban

Hogyan meséljünk az óvodás korosztálynak? A mesemondás hatékony módszerei óvodáskorban

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.21030/anyp.2023.3.1

Kulcsszavak:

óvodáskor, mesemondás, óvodapedagógus, metapragmatikai tudatosság, kérdőív

Absztrakt

Több tudományterület kutatóit, a szülőket és a pedagógusokat egyaránt foglalkoztatja az a kérdés, hogyan lehet úgy történeteket megosztani a gyermekekkel, hogy a figyelmüket tartósan fenn lehessen tartani. A tanulmány kognitív pragmatikai keretben foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy a figyelem fenntartásához milyen kommunikációs technikák és eszközök lehetnek hatékonyak az óvodáskorú gyermekeknek szóló mesemondási helyezetekben. Jelen írás egy 106 óvodapedagógus bevonásával megvalósult kérdőíves kutatás eredményeit mutatja be. A kutatás másik fókuszpontja az óvodapedagógusok mint mesemondók metapragmatikai tudatosságának a vizsgálata. A válaszadók 95%-a arról számolt be, hogy felkészül a mesemondásra mint kommunikációs helyzetre. Ez a mentális felkészülés hozzájárul ahhoz, hogy a mesemondó minél hatékonyabban tudja átadni a gyermekeknek a számukra hasznos, kulturálisan releváns tudáselemeket.

##submission.downloads##

Megjelent

2023-09-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok
Loading...