A tehetségfejlesztés 21. századi dilemmái

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.3.06

Kulcsszavak:

tehetség, tehetségfejlesztés

Absztrakt

Rovatunk témája a tehetség értelmezése és fejlesztése, amit szerzőink a tanárjelölt, a tanárképző és a kutató szempontjából is megvizsgálnak.

Cikkeink kiemelik a témával kapcsolatos egyéni és rendszerszintű ellenmondásokat: jóllehet a tehetség leszűkítő értelmezése és fejlesztése nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mégis ez a megközelítés uralja oktatási rendszerünket, ami pedig keveseknek hoz fejlődést, többeknek inkább csalódás és kudarc forrása.

Tanulmányában Gyarmathy Éva tág kontextusban, az emberiség jövőjének nézőpontjából is értelmezi a tehetséget és fejlesztési lehetőségeit. Felvázolja, hogy milyen szerep juthat például a személyre szabottságnak, a technológiának és az etikai szempontoknak a tehetségeket valóban kibontakoztató 21. századi iskolákban.

Másik cikkünkben szerzőpárosunk egy a Tanítsunk Magyarországért programban alkalmazott egyéni gyakorlat reflexióiból bontja ki gondolatait és javaslatait. Várjuk Olvasóink véleményét, reflexióit a sorozat írásaira és a felvetett kérdésekre!

##submission.downloads##

Megjelent

2025-03-06

Hogyan kell idézni

Fűzi, B., & Horváth, L. (2025). A tehetségfejlesztés 21. századi dilemmái. Pedagógusképzés, 22(3), 117–117. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.3.06

Folyóiratszám

Rovat

Eszmecsere