A tehetségfejlesztés 21. századi dilemmái
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2024.3.06Kulcsszavak:
tehetség, tehetségfejlesztésAbsztrakt
Rovatunk témája a tehetség értelmezése és fejlesztése, amit szerzőink a tanárjelölt, a tanárképző és a kutató szempontjából is megvizsgálnak.
Cikkeink kiemelik a témával kapcsolatos egyéni és rendszerszintű ellenmondásokat: jóllehet a tehetség leszűkítő értelmezése és fejlesztése nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mégis ez a megközelítés uralja oktatási rendszerünket, ami pedig keveseknek hoz fejlődést, többeknek inkább csalódás és kudarc forrása.
Tanulmányában Gyarmathy Éva tág kontextusban, az emberiség jövőjének nézőpontjából is értelmezi a tehetséget és fejlesztési lehetőségeit. Felvázolja, hogy milyen szerep juthat például a személyre szabottságnak, a technológiának és az etikai szempontoknak a tehetségeket valóban kibontakoztató 21. századi iskolákban.
Másik cikkünkben szerzőpárosunk egy a Tanítsunk Magyarországért programban alkalmazott egyéni gyakorlat reflexióiból bontja ki gondolatait és javaslatait. Várjuk Olvasóink véleményét, reflexióit a sorozat írásaira és a felvetett kérdésekre!
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2025 A szerző(k)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.