A Nemzeti Alaptanterv és a pedagógusképzés összefüggései

Szerzők

  • Vilmos Vass Vezető, egyetemi docens, Pannon Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet, Tanárképző Központ

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2008.4.04

Absztrakt

Az első Nemzeti alaptanterv (Nat) elkészítése (1995) és bevezetése (1998 óta), majd az azt követő két felülvizsgálat (2003, 2007) után számos előadás, tanulmány, elemzés foglalkozott a Nat és a pedagógusképzés (óvó-, tanító- és tanárképzés) összefüggéseivel. Megszülettek és a pedagógusképzés gyakorlatában megjelentek azok a modellek és programok, amelyek figyelembe vették a Nemzeti alaptanterv alapelveit, célkitűzéseit, tágabb értelemben a közoktatás tartalmi reformjának változásait. Az utóbbi bő tíz év tapasztalatai lehetővé teszik, hogy tanulmányom első részében – a teljesség igénye nélkül – elemezzem a Nemzeti alaptanterv fejlődéstörténetét és az ezzel párhuzamosan zajló pedagógusképzési folyamatokat. A tanulmány második része a Nat-2007 és a pedagógusképzés összefüggéseire, a közeljövő legfontosabb feladataira, területeire fókuszál.

 

##submission.downloads##

Megjelent

2008-12-20

Hogyan kell idézni

Vass, V. (2008). A Nemzeti Alaptanterv és a pedagógusképzés összefüggései. Pedagógusképzés, 6(4), 69–78. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2008.4.04

Folyóiratszám

Rovat

Eszmecsere