A szingapúri tanárképzési rendszer

Szerzők

  • Brigitta Czók Doktorandusz, Eszterházy Károly Egyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2018.1-4.15

Absztrakt

Napjainkban a Szingapúrt a diákok eredményei alapján a világ kiemelkedő teljesítményű országai közé sorolják. Jelen tanulmány a szingapúri modellen belül csak a tanárképzés rendszerét igyekszik részletesen bemutatni, annak főbb tartalmi és finanszírozási jellemzőit, továbbá a kezdő pedagógusok lehetőségeit felvázolva. Szingapúrban a tanári pálya presztízse igen magas, a pedagógus pálya társadalmilag megbecsült. Ezért e munkában a rekrutáció, a tanári pályára való alkalmasság eldöntése, a reformtörekvések és a rendszer kritikája is górcső alá kerül. Magyar nyelven kevés elérhető szakmai forrás található a délkelet-ázsiai országról, így a szerző ezúton szeretné a pedagógus közösség elé tárni kutatási eredményeit, ezúton is segítve a szakma fejlesztését.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-12-20

Hogyan kell idézni

Czók, B. (2018). A szingapúri tanárképzési rendszer. Pedagógusképzés, 17(1-4.), 214–233. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2018.1-4.15

Folyóirat szám

Rovat

Külföld