A finn tanárképzési rendszer

Szerzők

  • Tamás Péter Szabó Habilitált egyetemi oktató, Jyväskyläi Egyetem, Tanárképző Tanszék
  • Katarzyna Kärkkäinen Kutató, Jyväskyläi Egyetem, Oktatáskutató Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2018.1-4.13

Absztrakt

A finn tanárképzés autonóm, folyamatosan megújuló rendszere kutatásra és kísérletezésre épül, és összhangban áll a megreformált nemzeti alaptantervvel, amely jelenségközpontú és multidiszciplináris oktatást, valamint sokrétű értékelést szorgalmaz. A jelen országtanulmány alapvető információkon kívül jó gyakorlatokat is ismertet. Ezek elsősorban a jyväskyläi tanárképzésből származnak, mivel a szerzők ennek keretében dolgoznak.

Információk a szerzőről

Katarzyna Kärkkäinen, Kutató, Jyväskyläi Egyetem, Oktatáskutató Intézet

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2018-12-20

Hogyan kell idézni

Szabó, T. P., & Kärkkäinen, K. (2018). A finn tanárképzési rendszer. Pedagógusképzés, 17(1-4.), 169–190. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2018.1-4.13

Folyóiratszám

Rovat

Külföld