Ausztria tanárképzési rendszere

Szerzők

  • Csilla Pesti Doktorandusz, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Doktori Iskola
  • János Gordon Győri Egyetemi docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Intézet
  • Erika Kopp Egyetemi docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Neveléstudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2018.1-4.11

Absztrakt

E tanulmány az ausztriai tanárképzést hivatott bemutatni, kitérve annak jelentőségére, történetének rövid áttekintésére, a jelenlegi rendszer főbb vonásaira és kritikájára, tartalmi jellemzőire, a különböző finanszírozási modellekre. Kitér a pályakezdő pedagógusok helyzetére, a pedagógustovábbképzés rendszerére, valamint a pálya presztízsére is, továbbá bemutatja az elmúlt években, a tanárképzés szerkezetét illetően végbement változásokat.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-12-20

Hogyan kell idézni

Pesti, C., Gordon Győri, J., & Kopp, E. (2018). Ausztria tanárképzési rendszere. Pedagógusképzés, 17(1-4.), 112–126. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2018.1-4.11

Folyóirat szám

Rovat

Külföld