A pedagógusképzés paradigmái és a "szombathelyi modell" alakulása a rendszerváltástól napjainkig

Szerzők

  • Ágnes N. Tóth Egyetemi docens, Nyugat-magyarországi Egyetem, Savaria Egyetemi Központ, Pedagógiai Intézet
  • Béla Molnár Főiskolai docens, Nyugat-magyarországi Egyetem, Savaria Egyetemi Központ, Pedagógiai Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.01

Absztrakt

A tanulmány a Nyugat-magyarországi Egyetem (NymE) Savaria Egyetemi Központ (SEK) működésének és pedagógusképzésének alakulását tárja fel a rendszerváltástól napjainkig terjedő időszakot átfogva. A kutatás egy intézményhez kapcsolódó korabeli publikációk, levéltári iratok és különféle testületek jegyzőkönyveinek elemzésére épült úgy, hogy a lokális intézményi problémákban a kor általánosabb, pedagógusképzést érintő kérdései is felvillannak. Terjedelmi korlátok miatt a tanítóképzés félévszázados múltjának taglalása helyett, a szerzők csak a tanító-tanár szakpáros képzés elemző bemutatására vállalkoztak.

 

##submission.downloads##

Megjelent

2015-12-20

Hogyan kell idézni

N. Tóth, Ágnes, & Molnár, B. (2015). A pedagógusképzés paradigmái és a "szombathelyi modell" alakulása a rendszerváltástól napjainkig. Pedagógusképzés, 5–25. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2014-2015.01

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok