Tanárok érzelmei - nemzetközi trendek, hazai helyzetkép az affektív paradigma fényében

Szerzők

  • Mária Mesterházy Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Neveléstudományi Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2018.1-4.05

Absztrakt

Jelen tanulmányban a tanárok érzelmeivel foglalkozó nemzetközi kutatási trendek bemutatására és a 2003–2016 között megjelent magyar publikációk tanári érzelmekre vonatkozó értelmezéseinek áttekintésére vállalkozunk. A kutatás célja, hogy számba vegye az eredményeket és a hiányokat, felhívja a figyelmet a terület fontosságára, és ezáltal további kutatásokat ösztönözzön. Nemzetközi áttekintő tanulmányokra támaszkodva felvázolom a tanári érzelmekre irányuló vizsgálatok kialakulásának okait, fontosabb témaköreit, a konceptualizáció problémáit és néhány modellt. A magyar szakirodalom vizsgálatakor az érzelmek, az érzelmi képességek és az érzelmekkel kapcsolatos nézetek hazai jelenlétét vizsgálom a pedagógus-, illetve osztálytermi kutatások egyes területein.

##submission.downloads##

Megjelent

2018-12-20

Hogyan kell idézni

Mesterházy, M. (2018). Tanárok érzelmei - nemzetközi trendek, hazai helyzetkép az affektív paradigma fényében. Pedagógusképzés, 17(1-4.), 61–82. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2018.1-4.05

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok