Welcome Aboard: Mentoring entering faculty at the Budapest Business School

Authors

  • Katalin Dósa Budapesti Gazdasági Egyetem, Oktatásmódszertani Központ
  • Katalin Tóth Budapesti Gazdasági Egyetem, Oktatásmódszertani Központ
  • Lilla Anna Sebestyén Budapesti Gazdasági Egyetem, Oktatásmódszertani Központ

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.1-2.03

Keywords:

Higher education, mentoring, SGID, education development, enculturation

Abstract

In reaction to the latest trends in higher education we created a comprehensive developmental program for entering faculty at the Budapest Business School. The pillar of this program titled Welcome Aboard is the mentee-disciplinary mentorpedagogical mentor triad that works in unison for a semester. The framework was designed using the EPIC-model of innovation, the developmental model of faculty and the mentoring literature; components of the program were inspired by several faculty development programs from around the world. We describe the background and structure of Welcome Aboard first along with lessons learned, the use these to outline future plans and to put forth recommendations for Hungarian higher education.

Author Biographies

Katalin Dósa, Budapesti Gazdasági Egyetem, Oktatásmódszertani Központ

Vezető

Katalin Tóth, Budapesti Gazdasági Egyetem, Oktatásmódszertani Központ

Ügyvivő szakértő

Lilla Anna Sebestyén, Budapesti Gazdasági Egyetem, Oktatásmódszertani Központ

Ügyviviő szakértő

Downloads

Published

2020-06-30

How to Cite

Dósa, K., Tóth, K., & Sebestyén, L. A. (2020). Welcome Aboard: Mentoring entering faculty at the Budapest Business School. Teacher Education and Learning, 19(1-2), 46–60. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.1-2.03

Issue

Section

Professional Learning Communities