Az ausztriai tanártovábbképzés helyzete a 21. század tízes éveiben

Szerzők

  • Gabriella Nádudvari SZTE JGYPK Alkalmazott Egészségtudományi és Egészségfejlesztési Intézet

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.1-2.02

Kulcsszavak:

Ausztria, tanártovábbképzés, a tanártovábbképzés reformja

Absztrakt

Jelen tanulmány célja, hogy kísérletet tegyen az ausztriai tanártovábbképzés helyzetének feltárására a 2010-es években zajló tanártovábbképzési reform tükrében. A tanulmány primer források elemzése során részletesen vizsgálja, milyen oktatáspolitikai célokat fogalmaztak meg, és mely kompetenciák fejlesztését irányozták elő a reformfolyamatot irányító és segítő szakemberek. A vizsgált időszakban megvalósult továbbképzések tartalmi, formai aspektusairól, a minőségbiztosítás módjáról és a még megoldásra váró problémákról a tanártovábbképzésekre reflektáló szekunder források eredményeit bemutató rész számol be.

Információk a szerzőről

Gabriella Nádudvari, SZTE JGYPK Alkalmazott Egészségtudományi és Egészségfejlesztési Intézet

Tanársegéd

##submission.downloads##

Megjelent

2020-06-30

Hogyan kell idézni

Nádudvari, G. (2020). Az ausztriai tanártovábbképzés helyzete a 21. század tízes éveiben. Pedagógusképzés, 19(1-2), 26–44. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.1-2.02

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok