Rovatszerkesztői bevezető
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2020.1-2.06Kulcsszavak:
felsőoktatási mentorálás, belépő oktatók mentorálása, tapasztalt oktatók mentorálásaAbsztrakt
Korábbi számunk Eszmecsere rovatában a mentorálás közoktatási alkalmazásának különböző lehetőségeivel foglalkoztunk. Szerzőink bemutatták iskolájuk innovatív gyakorlatát nem csak a kezdő, hanem a már hosszabb ideje pályán lévő pedagógusok mentori támogatásával kapcsolatban.
A mentorálás témaköréhez kapcsolódunk most is, ezúttal azonban a felsőoktatásban tanítókat támogató kezdeményezéseket ajánlunk Olvasóink figyelmébe. Témánk összefűzi az Eszmecsere és Műhely rovatban megjelenő írásokat, amelyek feltárják a mentorálás felsőoktatási adaptációjának lehetőségeit és indokait. Ezek közt legfontosabbként említik az oktatói gárda folyamatos pedagógus-szakmai fejlesztését, az oktatói pálya vonzóbbá tételét és az utánpótlásnevelést, valamint a színvonalas oktatói munka iránti, egyre artikuláltabb hallgatói igényeket.
Cikkeink a felmerülő nehézségekre is rávilágítanak. Milyen a fogadtatása a mentorálásnak az oktatók körében és bevonhatók-e a tanári szereppel küszködő, szakterületükön kiváló oktatók, kutatók? Hogyan lehet az egyetem működésébe beágyazni egy komplex mentorálási rendszert? Miként hat az intézmény vezetésének szemlélete, hosszú távú koncepciója a kezdeményezések kibontakozására?
Várjuk Olvasóink véleményét, reflexióit az írásokra és a felvetett kérdésekre!
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2020 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.