Óvodáskorú gyermekek inkluzív nevelésének kérdései – Egy nemzetközi kutatás tapasztalatai

Szerzők

  • Katalin Tamás Tanársegéd, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Általános Gyógypedagógiai Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.23

Absztrakt

A tanulmány az ECEIS Early Childhood Education in Inclusive Settings, azaz az Óvodáskorú gyermekek inkluzív nevelése című, 2006 és 2009 között zajló nemzetközi kutatásról számol be. A kutatás központi kérdése: Hogyan szervezhető úgy a kisgyerekkori intézményes nevelés, hogy a nagyon eltérő fejlettségű, így speciális szükségletű gyermekek együtt nőhessenek fel ép társaikkal, valamennyiük számára fejlesztő körülmények között? A kutatás általános célja a következő volt: az inkluzív nevelés területén dolgozó szakemberek segítése, az elmélet és gyakorlat közötti kapcsolat erősítése módszertani segédanyag kidolgozásával.

 

Információk a szerzőről

Katalin Tamás, Tanársegéd, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Általános Gyógypedagógiai Tanszék

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2011-12-20

Hogyan kell idézni

Tamás, K. (2011). Óvodáskorú gyermekek inkluzív nevelésének kérdései – Egy nemzetközi kutatás tapasztalatai. Pedagógusképzés, 9(3-4.), 235–242. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.23

Folyóiratszám

Rovat

Külföld