„Magányos küzdelem”. Akadálymentesítési lehetőségek a pedagógusképzésben

Szerzők

  • Rita Hoffmann Fulbright ösztöndíjas hallgató, ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola, Tanulás-Tanítás Program
  • Mária Flamich Fulbright ösztöndíjas hallgató, ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola, Tanulás-Tanítás Program

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.22

Absztrakt

A fogyatékos tanulók számára a többségi oktatás magányos küzdelem – állítják az érintettek. Mindez a múlt, vagy érvényes ma is, amikor az inkluzív szemlélet hódít világszerte? Vagy ma még igazabb, mint korábban? Hogyan vélekednek erről maguk a fogyatékossággal élő személyek? Írásunk két fogyatékossággal élő amerikai egyetemi tanár tapasztalatai nyomán vizsgálja a befogadást, fedi fel a sztereotípiákat és mutat példát arra, hogyan tanítható a diverzitás elfogadása, tisztelete, hogy könnyebb legyen a ma még „magányos küzdelem.”

   

Szerző életrajzok

Rita Hoffmann, Fulbright ösztöndíjas hallgató, ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola, Tanulás-Tanítás Program

 

   

Mária Flamich, Fulbright ösztöndíjas hallgató, ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola, Tanulás-Tanítás Program

 

   

##submission.downloads##

Megjelent

2011-12-20

Hogyan kell idézni

Hoffmann, R., & Flamich, M. (2011). „Magányos küzdelem”. Akadálymentesítési lehetőségek a pedagógusképzésben. Pedagógusképzés, 9(3-4.), 225–233. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.3-4.22

Folyóiratszám

Rovat

Külföld