A tanuló felnőtt

Szerzők

  • Anna Sz. Molnár Egyetemi docens, ELTE PPK, Andrgógiai Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.09

Absztrakt

A tanulmány célja áttekintést adni azokról, az andragógiában megjelent fontosabb megközelítésekről, amelyek a felnőtt tanuló jellemzőit mutatják be. A felnőttek fejlődésének leírására több modell is született, de a testi működések és a tanulás összefüggéseiről a felnőttkori tanulás speciális területein, például a fizikai munkafeladatok elsajátításának megértéséhez, az eddigieknél több ismeretre volna szükség. A test, különösen az agyműködés változásainak hatását az idősek tanulási képességeit tárgyaló szakirodalmak érintik alaposabban. A személyiséggel foglalkozó munkákban a felnőtt tanuló önképét tartják a legfontosabb sajátosságnak. A felnőtt tanulási motívumainak, valamint előzetes tudásának és tapasztalatainak tanulásra gyakorolt hatása már a korai andragógiai írásokban is kitüntetett figyelmet kapott. A mai kutatások egyik fő kérdése, hogyan válhat önirányítóvá egy felnőtt tanuló, s ezzel szoros összefüggésben, illetve az új ismeretszerzési formák elterjedésével a kutatások fókuszába a felnőttek tanulási nehézségei kerültek.

 

Információk a szerzőről

Anna Sz. Molnár, Egyetemi docens, ELTE PPK, Andrgógiai Tanszék

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2009-09-30

Hogyan kell idézni

Sz. Molnár, A. (2009). A tanuló felnőtt. Pedagógusképzés, 7(2-3.), 199–220. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.09