Tanulási problémák magatartási zavarokkal küzdő gyermekeknél

Szerzők

  • Melinda Reinhardt Doktorandusz, ELTE PPK, Személyiség- és Egészségpszichológia Tanszék; Pszichológus, Csepeli Nevelési Tanácsadó
  • Gyöngyi Kökönyei Tanársegéd, ELTE PPK, Személyiség- és Egészségpszichológia Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.08

Absztrakt

Összefoglaló tanulmányunkban a problémás viselkedésű gyermekek tanulási zavaraival, nehézségeivel, illetve a tanulási zavarral, gyengeséggel küzdő gyermekek problémás viselkedésével foglalkozunk. Ennek kapcsán elsőként áttekintjük a hazai oktatási-nevelési rendszerben alkalmazott szakkifejezéseket. Majd a kutatási és gyakorlati tapasztalatok alapján elemezzük a normál intelligenciaövezetbe tartózó, magatartászavarral és/vagy deviáns viselkedéssel jellemezhető gyermekek beszédbeli, olvasási, írási, számolási képességeit, részképesség- zavarait és figyelmi, illetve emlékezeti folyamatait. A magatartászavarok és a depresszió, valamint a szorongás magas komorbiditása (együttjárása) pedig azt indokolja, hogy röviden arra is kitérjünk, a társuló pszichopatológiai kórképeknél milyen kognitív deficitek fordulnak elő. Végül néhány gyakorlati példával illusztráljuk, hogy a magatartási zavarok és a tanulási zavarok hogyan gerjeszthetik egymást.

 

Szerző életrajzok

Melinda Reinhardt, Doktorandusz, ELTE PPK, Személyiség- és Egészségpszichológia Tanszék; Pszichológus, Csepeli Nevelési Tanácsadó

 

 

Gyöngyi Kökönyei, Tanársegéd, ELTE PPK, Személyiség- és Egészségpszichológia Tanszék

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2009-09-30

Hogyan kell idézni

Reinhardt, M., & Kökönyei, G. (2009). Tanulási problémák magatartási zavarokkal küzdő gyermekeknél. Pedagógusképzés, 7(2-3.), 177–198. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.08