Tanulási problémák magatartási zavarokkal küzdő gyermekeknél
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.08Absztrakt
Összefoglaló tanulmányunkban a problémás viselkedésű gyermekek tanulási zavaraival, nehézségeivel, illetve a tanulási zavarral, gyengeséggel küzdő gyermekek problémás viselkedésével foglalkozunk. Ennek kapcsán elsőként áttekintjük a hazai oktatási-nevelési rendszerben alkalmazott szakkifejezéseket. Majd a kutatási és gyakorlati tapasztalatok alapján elemezzük a normál intelligenciaövezetbe tartózó, magatartászavarral és/vagy deviáns viselkedéssel jellemezhető gyermekek beszédbeli, olvasási, írási, számolási képességeit, részképesség- zavarait és figyelmi, illetve emlékezeti folyamatait. A magatartászavarok és a depresszió, valamint a szorongás magas komorbiditása (együttjárása) pedig azt indokolja, hogy röviden arra is kitérjünk, a társuló pszichopatológiai kórképeknél milyen kognitív deficitek fordulnak elő. Végül néhány gyakorlati példával illusztráljuk, hogy a magatartási zavarok és a tanulási zavarok hogyan gerjeszthetik egymást.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License