Motiváció és önszabályozó tanulás

Szerzők

  • Nóra Katona Adjunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Társadalom- és Neveléslélektani Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.07

Absztrakt

Az utóbbi két évtizedben az iskolai tanulás megértésében egyre nagyobb szerepet kap az a nézőpont, miként lehet az iskolai tanulást olyan folyamatként értelmezni, amelyben a tanuló aktív résztvevő. Erre jelent meg válaszként a pszichológia területén az önszabályozó tanulás elmélete. A cikk Maslow önaktualizációs elméletéből indul ki, majd az öndetermináció és az énhatékonyság motivációs szerkezetét elemzi, ezt kiegészíti az attribúciós folyamatok leírásával, a motivációs stílusokat taglalásával, az elvárásokat és a célokat számításba vevő elméletek lényegi pontjainak felvázolásával. Így jut el az önszabályozó tanulás motivációs rendszeréig rámutatva, hogy az egyes elméletek miként járultak hozzá a tervezést, az önellenőrzést és az önreflexiót egyaránt figyelembe velő komplex modell kialakulásához.

 

Információk a szerzőről

Nóra Katona, Adjunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Társadalom- és Neveléslélektani Tanszék

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2009-09-30

Hogyan kell idézni

Katona, N. (2009). Motiváció és önszabályozó tanulás. Pedagógusképzés, 7(2-3.), 129–158. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.07