Tanulás, tanuláskutatás és oktatáspolitika

Szerzők

  • Gábor Halász Egyetemi tanár, ELTE PPK, Felsőoktatás-menedzsment Intézeti Központ

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.02

Absztrakt

E tanulmány célja annak elemzése, milyen kihívásokkal kell szembenézniük a tanulás eredményessé tételét középpontba helyező oktatáspolitikáknak, továbbá – az e területen sikeres ország tapasztalatai alapján – annak bemutatása, konkrétan mi jellemezi az ilyen oktatáspolitikákat. A szerző kiemeli: tanuláscentrikus oktatáspolitikák elsősorban azokban az országokban alakulnak ki, amelyek felismerik a tanulásnak a gazdasági fejlődésben és vállalkozásaik piaci versenyképességében játszott szerepét. Különbséget tesz a tanulás „formális” és „autentikus” módja között és a tanulás eredményessé tételét középpontba helyező oktatáspolitikák egyik fontos vonásának tekinti azt, hogy arra törekszenek, kivétel nélkül minden tanulónál eredményes, „autentikus” tanulásra kerüljön sor. Az ilyen oktatáspolitikák fontos jellemzőjeként írja le többek között a tanuláskutatás eredményeinek a hasznosítását, a tanulásszervezési módszereknek a figyelem előterébe kerülését, az értékelési rendszerek megfelelő átalakítását, az iskolai szervezet- és vezetésfejlesztés középpontba helyezését, mindezek segítségével az iskolák intelligens tanulószervezetté alakítását, valamit a nemzeti oktatáskutatási és innovációs rendszerek fejlődésének támogatását.

 

Információk a szerzőről

Gábor Halász, Egyetemi tanár, ELTE PPK, Felsőoktatás-menedzsment Intézeti Központ

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2009-09-30

Hogyan kell idézni

Halász, G. (2009). Tanulás, tanuláskutatás és oktatáspolitika. Pedagógusképzés, 7(2-3.), 7–36. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.2-3.02