Az előzetes tudás elismerésének (Validation des acquis de l’expérience) gyakorlata Franciaországban

Szerzők

  • Balázs Benkei Kovács Doktorandusz hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.4.10

Absztrakt

A tapasztalati úton megszerzett előzetes tudás elismerése egy tanulási eredményekre épülő oktatási rendszerben komoly szerepet játszhat. A 2002 óta működő francia gyakorlat, nemzeti néven a validáció, egy olyan felnőttoktatási nóvum, amely európa és világszerte – az összes felmerülő aggály ellenére – komoly elismerést váltott ki a szakemberek részéről. A francia országjelentés, amely a Confitea VI. belémi felnőttnevelési vliágkonferenciájára készült, is ezt az újítást emeli ki az útóbbi évtized legfontosabb reformjai közül. A tanulmány átfogó és koherens képet próbál adni a validáció jelentőségéről, alapvető pedagógiai és szociológiai vonatkozásairól, az eszköz gyakorlati működéséről, és az első évek alkalmazása után tapasztalható eredményekről.

 

Információk a szerzőről

Balázs Benkei Kovács, Doktorandusz hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2009-12-20

Hogyan kell idézni

Benkei Kovács, B. (2009). Az előzetes tudás elismerésének (Validation des acquis de l’expérience) gyakorlata Franciaországban. Pedagógusképzés, 7(4.), 111–121. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.4.10

Folyóirat szám

Rovat

Külföld