Időutazás a gyermekkorba – fotóinterjún alapuló kutatás és oktatás a tanárképzésben

Szerzők

  • Erika Kopp Egyetemi adjunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • Tamás Juhász-Ollerényi Egyetemi hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • Anna Birkás Egyetemi hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar
  • Orsolya Csík Egyetemi hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.4.09

Absztrakt

A következő írásban az ELTE-PPK Pedagógiatörténeti Tanszéke által szervezett kutatószemináriumot mutatjuk be, a kurzus oktatójaként és hallgatóiként. A kutatás és a hozzá kapcsolódó szeminárium célja, hogy a kommunizmus gyermeki életvilágát „alulnézetből”, a korszakban felnövő nemzedék tapasztalata és emlékezete oldaláról tárja fel. A kutatás adatgyűjtési módszere a fotóinterjú, melyet a szeminárium hallgatói készítenek el, valamint részt vesznek a dokumentumok elsődleges elemzésében is. A kutatás során eddig több mint 90 interjúból álló adatbázist hoztunk létre, ennek további elemzése jelenleg zajlik, a kutatás eredményeiről később fogunk beszámolni. Jelen tanulmányunk a kutatáshoz kapcsolódó szeminárium, mint a pedagógusképzésben a pedagógiatörténeti tárgyak oktatásában alkalmazható lehetséges módszer-együttes bemutatására fókuszál. Ennek során áttekintjük a kutatás és a szeminárium alapelveit, módszereit, illetve összegezzük az eddigi oktatói tapasztalatokat, a következő tanulmány pedig a kutatás tapasztalatait hallgatói szemmel mutatja be.

 

Szerző életrajzok

Erika Kopp, Egyetemi adjunktus, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

 

 

Tamás Juhász-Ollerényi, Egyetemi hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

 

 

Anna Birkás, Egyetemi hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

 

 

Orsolya Csík, Egyetemi hallgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2009-12-20

Hogyan kell idézni

Kopp, E., Juhász-Ollerényi, T., Birkás, A., & Csík, O. (2009). Időutazás a gyermekkorba – fotóinterjún alapuló kutatás és oktatás a tanárképzésben. Pedagógusképzés, 7(4.), 93–107. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.4.09

Folyóiratszám

Rovat

Műhely