Időutazás a gyermekkorba – fotóinterjún alapuló kutatás és oktatás a tanárképzésben
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2009.4.09Absztrakt
A következő írásban az ELTE-PPK Pedagógiatörténeti Tanszéke által szervezett kutatószemináriumot mutatjuk be, a kurzus oktatójaként és hallgatóiként. A kutatás és a hozzá kapcsolódó szeminárium célja, hogy a kommunizmus gyermeki életvilágát „alulnézetből”, a korszakban felnövő nemzedék tapasztalata és emlékezete oldaláról tárja fel. A kutatás adatgyűjtési módszere a fotóinterjú, melyet a szeminárium hallgatói készítenek el, valamint részt vesznek a dokumentumok elsődleges elemzésében is. A kutatás során eddig több mint 90 interjúból álló adatbázist hoztunk létre, ennek további elemzése jelenleg zajlik, a kutatás eredményeiről később fogunk beszámolni. Jelen tanulmányunk a kutatáshoz kapcsolódó szeminárium, mint a pedagógusképzésben a pedagógiatörténeti tárgyak oktatásában alkalmazható lehetséges módszer-együttes bemutatására fókuszál. Ennek során áttekintjük a kutatás és a szeminárium alapelveit, módszereit, illetve összegezzük az eddigi oktatói tapasztalatokat, a következő tanulmány pedig a kutatás tapasztalatait hallgatói szemmel mutatja be.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License