A pályakezdő tanárok bevezető támogatási rendszerével kapcsolatos uniós törekvésekről

Szerzők

  • Csilla Stéger Képzési referens, Nemezti Erőforrás Minisztérium, Felsőoktatási Főosztály

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.1.04

Absztrakt

A 2009. november 26-án az Európai Unió Tanácsa (továbbiakban: Tanács), és a tagállamok kormányainak a Tanács keretében ülésező képviselői elfogadták a tanárok és az iskolavezetők szakmai fejlődéséről szóló következtetéseket. E dokumentum kimondja, hogy az Európai Unió tagországainak törekedniük kell arra, hogy minden frissen végzett tanár elegendő, tényleges támogatásban és iránymutatásban részesüljön pályafutása elején. Ennek érdekében a Tanács felkéri a tagállamokat, hogy biztosítsák megfelelően annak a lehetőségét, hogy minden kezdő tanár az első munkahelyén eltöltött néhány év során részt vegyen egy szakmai és személyes támogatást nyújtó bevezető programban. A Tanács továbbá felkéri a Bizottságot, hogy lássa el gyakorlati információkkal a döntéshozókat a valamennyi kezdő tanárnak szóló strukturált bevezető program létrehozásával kapcsolatban. Az Európai Bizottság által szervezett klaszter munka keretében, valamint e felkérésre válaszul elkészült a „Pályakezdő tanárok koherens és rendszer szintű bevezető programjának kialakítsa – oktatáspolitikusok kézikönyve” című dokumentum, melynek Bizottság általi kiadása folyamatban van. E tanulmány bemutatja a kézikönyv tartalmát és a szerző személyes tapasztalatain keresztül a bevezető támogatási rendszerről való európai együttgondolkodást, a magyarországi bevezetés mérlegelésével együtt.

 

Információk a szerzőről

Csilla Stéger, Képzési referens, Nemezti Erőforrás Minisztérium, Felsőoktatási Főosztály

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2010-03-31

Hogyan kell idézni

Stéger, C. (2010). A pályakezdő tanárok bevezető támogatási rendszerével kapcsolatos uniós törekvésekről. Pedagógusképzés, 8(1.), 37–56. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.1.04

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok