A pedagógusképzés korszerűsítése – európai tendenciák
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.1.03Absztrakt
A tanulmány sorra veszi az Európai Unióban a tanárképzéssel kapcsolatban megfogalmazott legfontosabb irányelveket, és megkísérli feltérképezni, hogy ezek milyen mértékben hatják át a pedagógusképzés hazai gyakorlatát. Az elemzés a következő szempontok mentén történik: – a kompetenciák sajátosságai és szerepük a tanárképzésben; – tanárjelöltek felkészítése az eltérő képességű, etnikumú, szociális hátterű tanulók nevelésére, oktatására; – az információs és kommunikációs technológia alkalmazási lehetőségei a pedagógusképzésben; – a bevezető szakasz jelentősége; – a képző intézmények és az iskolák közötti partneri kapcsolat kialakítása; – az iskola tanulóközösséggé válása; – a tehetséges fiatalok vonzása a pedagóguspályára; – a tanárok előmeneteli rendszerének kidolgozása; – a pedagógusképzők képzése.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2010 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.