A pedagógusképzés korszerűsítése – európai tendenciák

Szerzők

  • Iván Falus Kutatóprofesszor, Eszterházy Károly Főiskola; Elnök, Tanárképzők Szövetsége

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.1.03

Absztrakt

A tanulmány sorra veszi az Európai Unióban a tanárképzéssel kapcsolatban megfogalmazott legfontosabb irányelveket, és megkísérli feltérképezni, hogy ezek milyen mértékben hatják át a pedagógusképzés hazai gyakorlatát. Az elemzés a következő szempontok mentén történik: – a kompetenciák sajátosságai és szerepük a tanárképzésben; – tanárjelöltek felkészítése az eltérő képességű, etnikumú, szociális hátterű tanulók nevelésére, oktatására; – az információs és kommunikációs technológia alkalmazási lehetőségei a pedagógusképzésben; – a bevezető szakasz jelentősége; – a képző intézmények és az iskolák közötti partneri kapcsolat kialakítása; – az iskola tanulóközösséggé válása; – a tehetséges fiatalok vonzása a pedagóguspályára; – a tanárok előmeneteli rendszerének kidolgozása; – a pedagógusképzők képzése.

 

Információk a szerzőről

Iván Falus, Kutatóprofesszor, Eszterházy Károly Főiskola; Elnök, Tanárképzők Szövetsége

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2010-03-31

Hogyan kell idézni

Falus, I. (2010). A pedagógusképzés korszerűsítése – európai tendenciák. Pedagógusképzés, 8(1.), 19–36. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.1.03

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok