A tanulási motiváció fejlesztésének új lehetőségei

Szerzők

  • Dolli Mester Főiskolai adjunktus, Eszterházy Károly Főiskola

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.2-3.06

Absztrakt

Tanulmányunkban a pszichológiai immunrendszer (Oláh, 2005) hatását vizsgáltuk a főiskolai hallgatók személyiségjegyeire vonatkozóan, melyek befolyásolhatják a tanulási motivációt, az iskolai eredményeket és a főiskolai tanulmányokkal kapcsolatos attitűdöket. Ezek a tényezők fontosak lehetnek az önszabályozó tanulás szempontjából is (Boekaerts, 1997). A kutatás az Eszterházy Károly Főiskolán zajlott. A pszichológiai immunrendszer olyan személyiségjegyek összessége, melyek képessé teszik az egyént a stresszhelyzetek kognitív értékelésére, az adekvát megküzdési stratégiák megválasztására, a megküzdési folyamatokba bevonható források feltárására és alkalmazására, valamint az eredményes megküzdésre úgy, hogy a személy integritása, működési hatékonysága fenntartható legyen. Az egyéni megküzdési képesség befolyásolja a tanulási motivációt (Printich et al., 1994), a problémahelyzetek kezelését, az én-hatékonyságot is, többek között.

 

Információk a szerzőről

Dolli Mester, Főiskolai adjunktus, Eszterházy Károly Főiskola

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2010-09-30

Hogyan kell idézni

Mester, D. (2010). A tanulási motiváció fejlesztésének új lehetőségei. Pedagógusképzés, 8(2-3.), 87–97. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.2-3.06

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok