Pedagógus személyiség vizsgálat a hagyományos és kompetencia alapú oktatást végző tanárok körében

Szerzők

  • Rita Szebeni Adjunktus, Eszterházy Károly Főiskola, Pszichológia Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.2-3.05

Absztrakt

Magyarországon a Tanári Képesítési és Képzési Követelmény, (15/2006/IV.3. OM rendelet, továbbiakban KKK) mint rendelet összegzi a pedagógusoktól elvárt tudásegységet, és egyben képzési feladatokat is ró a tanárképző intézmények szakembereire. A legújabb 15/2006/ IV.3 OM rendelet mennyiségileg több személyiségre vonatkozó elvárást tartalmaz, mint a korábban érvényben lévő 111/1997. OM rendelet, ami szemléleti, tartalmi újdonságként is értelmezhető.
Kutatásunkban arra tettünk kísérletet, hogy feltárjuk azokat az összefüggéseket, amelyek a hagyományos és a kompetencia alapú oktatást végző pedagógusok személyiségvizsgálati adatai között kimutathatók, és ami kiindulási alap lehet a tanárképző intézmények pedagógus-szerepre való felkészítő munkájához.

 

Információk a szerzőről

Rita Szebeni, Adjunktus, Eszterházy Károly Főiskola, Pszichológia Tanszék

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2010-09-30

Hogyan kell idézni

Szebeni, R. (2010). Pedagógus személyiség vizsgálat a hagyományos és kompetencia alapú oktatást végző tanárok körében. Pedagógusképzés, 8(2-3.), 73–86. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.2-3.05

Folyóiratszám

Rovat

Tanulmányok