Pedagógus személyiség vizsgálat a hagyományos és kompetencia alapú oktatást végző tanárok körében
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.2-3.05Absztrakt
Magyarországon a Tanári Képesítési és Képzési Követelmény, (15/2006/IV.3. OM rendelet, továbbiakban KKK) mint rendelet összegzi a pedagógusoktól elvárt tudásegységet, és egyben képzési feladatokat is ró a tanárképző intézmények szakembereire. A legújabb 15/2006/ IV.3 OM rendelet mennyiségileg több személyiségre vonatkozó elvárást tartalmaz, mint a korábban érvényben lévő 111/1997. OM rendelet, ami szemléleti, tartalmi újdonságként is értelmezhető.
Kutatásunkban arra tettünk kísérletet, hogy feltárjuk azokat az összefüggéseket, amelyek a hagyományos és a kompetencia alapú oktatást végző pedagógusok személyiségvizsgálati adatai között kimutathatók, és ami kiindulási alap lehet a tanárképző intézmények pedagógus-szerepre való felkészítő munkájához.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License