Pedagógusok véleménye az IKT eszközök használatáról
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2010.2-3.03Absztrakt
A pedagógusok munkáját számos tényező befolyásolja. A legalapvetőbbet, a tanulócsoportokkal, a tanulókkal feldolgozandó tartalmakat különböző szabályozó dokumentumok erőteljesen befolyásolják, de a tanítás-tanulás módját a települési és társadalmi környezet, az intézményi lehetőségek és a tanulók sajátosságainak figyelembevételével maguk a pedagógusok határozzák meg. Döntéseikre, tevékenységükre nagy hatást gyakorolnak a folyamatosan változó, bővülő taneszközök is, melyek újabb és újabb lehetőségeket biztosítanak az oktatásban. A taneszközök tanári munkára gyakorolt hatása viszont elsősorban attól függ, hogyan viszonyulnak az adott eszközhöz a pedagógusok. Tanulmányunkban – kutatási eredményeinkre alapozva – arra keresünk választ, hogy a debreceni közoktatási intézményekben dolgozó pedagógusok miként vélekednek a számítógép és az internet iskolai megjelenéséről, milyen előnyeit, hátrányait látják alkalmazásuknak, ugyanis ezek ismeretében a leendő pedagógusokat célirányosabban, eredményesebben lehet felkészíteni a rájuk váró feladatokra.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License