A tanítás- tanulás módszertanának szerepe a tanítóképzésben

Szerzők

  • Viktória Kövecsesné dr. Gősi Egyetemi docens, Széchenyi Egyetem, Apáczai Csere János Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.06

Kulcsszavak:

tanítás-tanulás módszertan, digitális generáció, érzelmi intelligencia, kooperatív tanulás, pedagógiai szemléletváltás

Absztrakt

A tanulmány célja a tanítás-tanulás módszertan szerepének, jelentőségének bemutatása a tanítóképzésben. A tanítás-tanulás módszertan a tantóképzés kezdetétől markáns szerepet tölt be a képzésben. Elméleti megalapozottsága és a gy akorlattal való harmóniája évszázadok során kiváló alapot biztosított ahhoz, hogy a végzett tanítók megállják a helyüket a pályán. Ma sincs ez másként, azonban figyelembe kell vennünk a tanítás-tanulás módszertanának tervezésénél azokat a kultúránkban, társadalmukban és a generációkban bekövetkező változásokat, melyek alapvető irányokat fogalmaznak meg az oktatás számára. A tanulmány célja ezeknek a területeknek a bemutatása, szemléltetése.

 

Információk a szerzőről

Viktória Kövecsesné dr. Gősi, Egyetemi docens, Széchenyi Egyetem, Apáczai Csere János Kar

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-09-09

Hogyan kell idézni

Kövecsesné dr. Gősi, V. (2019). A tanítás- tanulás módszertanának szerepe a tanítóképzésben. Pedagógusképzés, 18, 74–88. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.06