A nemzetiségi tanítóképzés története

Szerzők

  • Éva Márkus Habil. egyetemi docens, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.03

Kulcsszavak:

nemzetiségek, tanítóképzés, tanítóképző intézetek, nyelvoktatás, tannyelv, törvényi szabályozás

Absztrakt

A tanulmány a nemzetiségi tanítóképzés 200 éves történetét és jelenét mutatja be, országos helyzetképet adva. Néhány, az elemzett témában fordulópontot jelentő tanítóképző intézet története részletesebben is bemutatásra kerül. Az elemzésben két szempont vezérli a tanulmány szerzőjét, a tannyelv kérdése és a törvényi szabályozás mentén járja körül a témát. Vázolja a tanítási nyelv változásának lépéseit és bemutatja azokat a fontosabb törvényeket, amelyek hatással voltak és vannak a nemzetiségek oktatása számára kialakított tanítóképzésre.

 

Információk a szerzőről

Éva Márkus, Habil. egyetemi docens, ELTE Tanító- és Óvóképző Kar

 

 

##submission.downloads##

Megjelent

2019-09-09

Hogyan kell idézni

Márkus, Éva. (2019). A nemzetiségi tanítóképzés története. Pedagógusképzés, 18, 39–50. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.03