Az állami tanítóképzés történetének fordulópontjai

Szerzők

  • Elemér Kelemen Ny. főigazgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító- és Óvóképző Kar

DOI:

https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.01

Kulcsszavak:

állami taníótképzés, törvényi szabályozás, tanítóképzés korszakai

Absztrakt

A 2019-es esztendő három jeles évfordulót is kínál számunkra a magy ar tanítóképzés történetéből: 150 éve, 1869-ben jöttek létre Eötvös 1868-as népiskolai törvénye alapján az első – középfokú – állami tanító/nőképezdék. 60 éve, 1959-ben alakultak meg a képzés szintemelését jelentő, akadémiai jellegű – fél-felsőfokú – tanítóképző intézetek és 25 éve, 1994-ben került elfogadásra az a képesítési követelményrendszer, amely szakmai alapját jelentette a négyéves időtartamú főiskolai tanítóképzésnek és utat nyitott a képzés 21. századi perspektívákat kínáló továbbfejlesztéséhez. Az előadás szerkesztett változata az „állami” tanítóképzés hazai történeti változásait, fejlődési ívét mutatja be e három nagy korszak (fordulópont) eseményei köré rendezve.

 

Információk a szerzőről

Elemér Kelemen, Ny. főigazgató, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Tanító- és Óvóképző Kar

 

     

##submission.downloads##

Megjelent

2019-09-09

Hogyan kell idézni

Kelemen, E. (2019). Az állami tanítóképzés történetének fordulópontjai. Pedagógusképzés, 18, 7–20. https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.01