Az állami tanítóképzés történetének fordulópontjai
DOI:
https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2019.ksz.01Kulcsszavak:
állami taníótképzés, törvényi szabályozás, tanítóképzés korszakaiAbsztrakt
A 2019-es esztendő három jeles évfordulót is kínál számunkra a magy ar tanítóképzés történetéből: 150 éve, 1869-ben jöttek létre Eötvös 1868-as népiskolai törvénye alapján az első – középfokú – állami tanító/nőképezdék. 60 éve, 1959-ben alakultak meg a képzés szintemelését jelentő, akadémiai jellegű – fél-felsőfokú – tanítóképző intézetek és 25 éve, 1994-ben került elfogadásra az a képesítési követelményrendszer, amely szakmai alapját jelentette a négyéves időtartamú főiskolai tanítóképzésnek és utat nyitott a képzés 21. századi perspektívákat kínáló továbbfejlesztéséhez. Az előadás szerkesztett változata az „állami” tanítóképzés hazai történeti változásait, fejlődési ívét mutatja be e három nagy korszak (fordulópont) eseményei köré rendezve.
##submission.downloads##
Megjelent
Hogyan kell idézni
Folyóiratszám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 A szerző(k)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.